Reklama na autobusach – co trzeba wiedzieć?
Reklama na autobusach – jaka jest jej skuteczność?
Firmy walczą o klientów, bo oni są w stanie wydawać pieniądze. Każdy chce zarabiać i zakładając przedsiębiorstwo trzeba liczyć się z walką o każdego kupującego. Jeśli ktoś przegrywa z konkurencją to niestety ale powinien zmienić branże lub zamknąć swój biznes. Jednym ze sposobów na walkę jest reklama na autobusach, która może zachęcić ludzi do zakupu. Coraz więcej firm z niej korzysta, ponieważ przykuwa ona uwagę i bardzo często zmienia położenie, dzięki czemu będąc w innych miejscach można zobaczyć ją kilkukrotnie.
Reklama na autobusach w dużych miastach
Reklama na autobusach powinna znaleźć się przede wszystkim w dużych miastach jak np. Szczecin, Wrocław. Jest tam wiele osób, które zamieszkuje te tereny, a także co roku pojawiają się studenci z różnych części Polski. Są to potencjalni nowi klienci. Szczecin i Wrocław to także miasta nastawione na turystykę, dzięki czemu jest tam wiele osób przyjezdnych, które spędzą tam dzień lub dwa. Takim sposobem można trafić do następnych klientów i zwiększyć swoją sprzedaż i zyski. Jest to bardzo ważne dla każdego przedsiębiorstwa.
Zalety skorzystania z reklamy na autobusach
1. Możliwość pokazania się większej ilości osób, ponieważ autobusy zazwyczaj jeżdżą po drogach bardzo ruchliwych
2. Jest to mobilna reklama i jest większe prawdopodobieństwo, że trafi do większej ilości osób, niż miałoby to miejsce gdyby była ona stacjonarna
3. Jest stosunkowo tania w porównaniu do innych reklam, tym bardziej że posiada bardzo wiele zalet
4. Jeśli reklama będzie na tyle autobusu to z pewnością mogą ją dostrzeć również kierowcy, którzy będą wracali z pracy do domu
5. Autobusy są duże i bardzo mocno wyróżniają się z tłumu. Większe jest prawdopodobieństwo, że osoba idąca chodnikiem spojrzy na wielki autobus, który jedzie w tym samym kierunku co inne auta osobowe
Walka o miejsce na autobusie
Skoro reklama na autobusach posiada tyle zalet to prawdopodobnie firmy biją sie o miejsce na autobusie. Jest w tym trochę prawdy, ponieważ przede wszystkim duże miasta jak wcześniej wspomniane Wrocław, Szczecin podnoszą ceny za metr kwadratowy. Plusem oczywiście jest możliwość negocjacji ceny, jednak trzeba liczyć się z kosztami. Przedsiębiorstwo przed znalezieniem się na autobusie powinno obliczyć szacowane zyski z tej inwestycji i na tej podstawie obliczyć możliwy koszt reklamy. Jeśli będzie on wyższy od przychodów to niestety ale inwestycja jest bardzo słabo opłacalna i należy z niej zrezygnować. W przypadku odwrotnym, czyli przychody będą wyższe niż koszty, inwestycja staje się opłacalna i warto z niej skorzystać. Wyszukaj reklama na autobusach wrocław i sprawdź oferty.
Reklama mobilna, a stacjonarna
Każda z nich posiada swoje wady i zalety. Stacjonarna reklama na pewno może zostać przeczytana przez każdego. Autobusy mają to do siebie, że cały czas są w ruchu i nie każdy może nadążyć za przejeżdżającym pojazdem. Dlatego bardzo ważne jest zbudowanie odpowiedniego, a zarazem krótkiego hasła reklamowego, dzięki czemu potencjalny klient będzie w stanie przeczytać je, a także zapamiętać firmę, które się reklamuje. Następną ciekawą różnicą jest fakt, że w ciągu tygodnia większość osób jedzie i wraca z pracy tą samą drogą. Reklamy stacjonarne zazwyczaj stoją w jednym miejscu kilka miesięcy, a co za tym idzie ludzie widzą je codziennie conajmniej dwa razy, podczas jazdy do i z pracy. Reklama mobilna na autobusie z pewnością może trafić do większej ilości osób, ponieważ przemieszcza się ona przez cały czas i można ją zauważyć, jadąc do pracy, idąc do sklepu czy na spacer ze swoim psem.