Reklama na autobusach – co trzeba wiedzieć?

Reklama tradycyjna i w sieci dla Twojej firmy

Reklama na autobusach – co trzeba wiedzieć?

Reklama na autobusach – jaka jest jej skuteczność?

Firmy walczą o klientów, bo oni są w stanie wydawać pieniądze. Każdy chce zarabiać i zakładając przedsiębiorstwo trzeba liczyć się z walką o każdego kupującego. Jeśli ktoś przegrywa z konkurencją to niestety ale powinien zmienić branże lub zamknąć swój biznes. Jednym ze sposobów na walkę jest reklama na autobusach, która może zachęcić ludzi do zakupu. Coraz więcej firm z niej korzysta, ponieważ przykuwa ona uwagę i bardzo często zmienia położenie, dzięki czemu będąc w innych miejscach można zobaczyć ją kilkukrotnie. 

Reklama na autobusach w dużych miastach

Reklama na autobusach powinna znaleźć się przede wszystkim w dużych miastach jak np. Szczecin, Wrocław. Jest tam wiele osób, które zamieszkuje te tereny, a także co roku pojawiają się studenci z różnych części Polski. Są to potencjalni nowi klienci. Szczecin Wrocław to także miasta nastawione na turystykę, dzięki czemu jest tam wiele osób przyjezdnych, które spędzą tam dzień lub dwa. Takim sposobem można trafić do następnych klientów i zwiększyć swoją sprzedaż i zyski. Jest to bardzo ważne dla każdego przedsiębiorstwa. 

Zalety skorzystania z reklamy na autobusach

1. Możliwość pokazania się większej ilości osób, ponieważ autobusy zazwyczaj jeżdżą po drogach bardzo ruchliwych

2. Jest to mobilna reklama i jest większe prawdopodobieństwo, że trafi do większej ilości osób, niż miałoby to miejsce gdyby była ona stacjonarna

3. Jest stosunkowo tania w porównaniu do innych reklam, tym bardziej że posiada bardzo wiele zalet

4. Jeśli reklama będzie na tyle autobusu to z pewnością mogą ją dostrzeć również kierowcy, którzy będą wracali z pracy do domu

5. Autobusy są duże i bardzo mocno wyróżniają się z tłumu. Większe jest prawdopodobieństwo, że osoba idąca chodnikiem spojrzy na wielki autobus, który jedzie w tym samym kierunku co inne auta osobowe

Walka o miejsce na autobusie

Skoro reklama na autobusach posiada tyle zalet to prawdopodobnie firmy biją sie o miejsce na autobusie. Jest w tym trochę prawdy, ponieważ przede wszystkim duże miasta jak wcześniej wspomniane WrocławSzczecin podnoszą ceny za metr kwadratowy. Plusem oczywiście jest możliwość negocjacji ceny, jednak trzeba liczyć się z kosztami. Przedsiębiorstwo przed znalezieniem się na autobusie powinno obliczyć szacowane zyski z tej inwestycji i na tej podstawie obliczyć możliwy koszt reklamy. Jeśli będzie on wyższy od przychodów to niestety ale inwestycja jest bardzo słabo opłacalna i należy z niej zrezygnować. W przypadku odwrotnym, czyli przychody będą wyższe niż koszty, inwestycja staje się opłacalna i warto z niej skorzystać. Wyszukaj reklama na autobusach wrocław i sprawdź oferty.

Reklama mobilna, a stacjonarna

Każda z nich posiada swoje wady i zalety. Stacjonarna reklama na pewno może zostać przeczytana przez każdego. Autobusy mają to do siebie, że cały czas są w ruchu i nie każdy może nadążyć za przejeżdżającym pojazdem. Dlatego bardzo ważne jest zbudowanie odpowiedniego, a zarazem krótkiego hasła reklamowego, dzięki czemu potencjalny klient będzie w stanie przeczytać je, a także zapamiętać firmę, które się reklamuje. Następną ciekawą różnicą jest fakt, że w ciągu tygodnia większość osób jedzie i wraca z pracy tą samą drogą. Reklamy stacjonarne zazwyczaj stoją w jednym miejscu kilka miesięcy, a co za tym idzie ludzie widzą je codziennie conajmniej dwa razy, podczas jazdy do i z pracy. Reklama mobilna na autobusie z pewnością może trafić do większej ilości osób, ponieważ przemieszcza się ona przez cały czas i można ją zauważyć, jadąc do pracy, idąc do sklepu czy na spacer ze swoim psem.